حداکثر زمان اتصال به فیبر نوری یک ماه است/ کاربران تخلف‌ها را گزارش کنند

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام‌کرد: اتصال به فیبر نوری در صورتی که در محل درخواستی کاربر پوشش وجود داشته باشد، باید در مدت حداکثر یک ماه انجام شود و کاربران موارد تخلف در این حوزه را به سامانه ۱۹۵ گزارش دهند.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، پروژه اتصال خانوار و کسب‌وکارها به فیبر نوری از بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفت. طبق آخرین آمار منتشر شده از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اکنون هشت‌میلیون و ۶۹ هزار و ۵۶۵ پوشش فیبر نوری برای خانوار و کسب و کارها ایجاد شده است.

استقبال از اینترنت فیبر نوری به دلایل متعدد روند کندی دارد. یکی از اصلی‌ترین دلایل این کندی، ضرورت تعویض مودم مخصوص فیبر نوری و هزینه کابل‌کشی داخل ساختمان است.

در برخی موارد نیز، متقاضیان دریافت فیبر نوری با مشکلاتی مانند طولانی بودن زمان اتصال مواجه می‌شوند. تعدادی از کاربران این نکته را در شبکه‌های مجازی به گوش وزیر ارتباطات رساندند و «سید ستار هاشمی» نیز تاکید کرد: اپراتورها وظیفه و تعهد قراردادی دارند که در سریع‌ترین زمان ممکن اتصال فیبر نوری را برقرار کنند.

وزیر ارتباطات، درباره تاخیر ۶۷ روزه‌ای که کاربر از آن صحبت کرده بود، افزود: این میزان از انتظار به هیچ عنوان قابل‌قبول نیست.

سازمان تنظیم مقررات درباره تاخیر برخی اپراتورها در جهت دایر شدن فیبر نوری برای کاربران و فرآیند زمانی که برای اتصال باید طی شود، اعلام‌کرد: زمانی که متقاضی درخواست خود را برای اتصال به فیبر نوری ثبت می‌کند، در صورتی که در محل پوشش فیبر نوری وجود داشته باشد، اپراتور وقت دارد حداکثر یک ماه دایری فیبر را انجام دهد و اگر این اتفاق رخ ندهد اپراتور جریمه خواهد شد.

این سازمان عنوان‌کرد: کاربران می‌توانند موارد تخلف یا طولانی شدن فرایند اتصال (بیش از یک ماه) را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۵ گزارش کنند تا موارد به سرعت پیگیری شود.

کد خبر 76279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =